mandag 29. juni 2009

Historien om FanTom(as)

Da vi har vært på Gay-Parade i San Francisco og fordi det har vært serieavslutning på Tom sin store helt Fanthomas, så skal dagens blogg være historien om FanTom(as) i San Francisco.De som ikke har sett Fanthomas før, bør ta seg en tur inn på youtube.com og se epsiode før de leser videre.

Sett deg godt tilbake i stolen, lukk øynene et lite øyeblikk, se for deg Tom som FanTom i en liten tights, en t-shirt i størrelse medium, solbriller og en stor kappe på ryggen. FanTom i sitt ess. Du begynner å høre introen.. FanTom.... FanTom... FanTom.. Dududiruddi.. Mens FanTom danser rundt som en nydelig ballerina. La fantasien løpe.

Vi har nå vært et par dager i San Francisco. Therese elsker byen, og FanTom koser seg sammen med henne. Livet er herlig på ferie! Den andre dagen vår her i San Francisco begynte med at vi to morgenfuglene klarte å dra oss opp av køya for å rekke frokosten på hotellet. Endelig hadde vi fått et hotell som inkluderte frokost. Therese var i god form - passe mårragretten, og lusket seg ut av køya først. Tom spratt ut på gulvet etter henne og fikk på seg kostymet i en fei - FanTom was in tha house - og han ble dermed stående ved døra og trippe mens han ventet på at Therese skulle bli klar.. han ventet... og ventet... FanTom elsker å vente på den søte sukkerklumpen av en kjærest.. dette kan han..Omsider subbet Therese ut døra fra hotellrommet, og FanTom kom diltende grasiøst etter og tok en piruett idag han entret heisen. Vel nede i lobbyen satte vi kursen mot frokostserveringen. Kom rundt et hjørnet og der sto det vi ventet skulle være en deilig frokostbuffet.. et lite bord, med tre kaffekanner og muffins. Herlig frokost. FanTom tok seg en kopp kaffe, før han snek seg etter Therese opp på hotellrommet igjen. Skuffelsen var stor!
FanTom har alltid en løsning, han tok ansvar og ledet vei ned i byen. Idag skulle vi på eventyr.. strax vi hadde fylt opp tanken med frokost. FanTom brukte sin enestående luktesans og guidet oss rett til et digert kjøpesenter i market street. Det var ikke bare digert - det var enomt - gigantisk. Her fant vi en kafe hvor FanTom fikk seg en deilig salat og Therese en enkel baguett. Humøret steg, og Therese var klar for shopping. FanTom, mandig som han er, klarte nesten ikke styre seg av begeistringen over å få være med Therese i butikker. Med kappa blafrende bak seg, fulgte han etter Therese. Therese skulle jo begrense seg litt siden vi skulle på eventur idag, så hun ville bare inn på et par butikker - til FanTom sin store skuffelse. Turen gikk først til Vicotria's secrets. FanTom var ved godt mot, og diltet etter Therese der hun saumfarte alle hyllene i det første store rommet. FanTom ble overlykkelig da vi skulle gjøre det samme i neste rom i butikken, og Therese kunne se gledestårer i øynene hans da vi entret det tredje rommet i butikken. Ja skuffelsen for FanTom var stor da vi, etter en time i samme butikk, gikk til kassa. Therese storkoste seg, og sprudlet da hun gikk ut fra butikken med en fancy bag full av herligheter. FanTom, ivrig etterå vise seg frem, tok et flyvende spagat så kappa virkelig blafret i vinden ut døra på butikken. Ja, FanTom elsker shopping, og Therese fikk kost seg inne på et par butikker til før eventyret fortsatte.

I San Francisco kjører det en haug me to-egt sightseeingbusser, så vi hoppet på en slik og fikk oss en flott guidet tur gjennom byen, og over Golden Gate. Har tatt masse fine bilder.FanTom elsket å sitte på "taker" i den toppløse bussen slik at kappa fikk bredd seg ut i vinden.
Vel tilbake i byen vandret vi mer i byen, og vips så støtte vi på en kristen demontrasjon mot homofili. Amerkianere!! Vi presset oss gjennom mengdene og tilbake til shoppingsenteret. FanTom følte seg virkelig i sitt rette element der han diltet etter Therese gjennom veskebutikk, på veskebutikk, og videre inn på Bloomingdales. Godt han hadde maske på så ingen kunne avsløre hans virkelige identitet. Therese har alltid lurt på hva dette store med Bloomingdales egentlig var, og nå fikk hun svaret - en enorm butikk hvor det bare selger de store merkene. Therese er helt sjokkert over at noen faktisk kan bruke 1000 dollar på en handveske, FanTom synes summen er helt passende. Han prøve å overtale Therese til å kjøpe en, men hun var så bestemt. På tur ut fra Bloomingdales holdt Dior sminkestnad hvor vi ble tilbudt en makeover av typen FINN-DIN-FARGE.FanTom ble nesten hysterisk, han ville ha bekreftet at fargene på drakten hans matchet hudens hans, men heldigvis klarte Therese å overtale han til å bli med på hotellet heller.

En lang dag, koselig dag var over i San Franciscos herlige solvær og friske havbris.
Neste morgen passet FanTom på at vi fikk skjønnhetssøvnen vi trengte etter gårdagens store eventyr. Nå var vi klar igjen, og FanTom ledet vei igjen, etter en trasig frokost på hotellrommet, bestående av loff og jordbærsyltetøy. Først ledet FanTom vei ned til market street, like nedenfor Times Square, hvor gata var avsperret og store folkemengder hadde samlet seg. Det var Gay Parade! Therese måtte se, og FanTom diltet etter. For et show! I god amerikansk ånd var dette storstilt gjennomført med enorme installasjoner som ble ført gjennom gatene med dansere, og fantastiske kostymer. Og for ikke å nevne transvesittene i sine overdådige kjoler. Snakk om å markere seg selv med stil! Therese fulgte ivrig med - mange halvnakne flotte mannfolk. FanTom visste ikke helt hvor han skulle se. Dette var virkelig en opplevelse. San Francisco er jo homo-hovedstaden, så hele byen var pyntet med regnbue-flagg.
Videre gikk turen ned til Fishermans Warf. Herfra trasket vi til Pier 33 for å ta turen over til Alcatraz. Uheldigvis var de utsolgt for billetter flere dager frem i tid, så vi trasket tilbake til Pier 39. Her trasket vi litt i de mange butikkene, og Therese fant drømmeveska. Bought! FanTom synes den var litt for billig, bare 54 dollar.

Videre herfra gikk turen til Pier 41 hvor vi satt oss ned i solsteiken og lyttet til lydbøker. Ja Livet er herlig. Etter en liten times tid kjente Therese at sola virkelig brant - hun hadde ikke solfaktor på idag for vi var blitt fri. FanTom ble helt forferdet, og sendte henne på leting etter solkrem. Selv ble han bare sittende å nyte livet. Therese ble lenge borte, men fant omsider solfaktor - på en vinbutikk av alle steder.

I seks tida på ettermiddagen frøs FanTom i vinden nede i havna, og vi satte opp i en taxi til market street. Her handlet vi mat, og dro tilbake til hotellet. Resten av kvelden brant sola videre på Therese - solkremen kom forsente - hun er BRENT!!! AUAUAUAU!!! FanTom har bare små antydninger til solbrenthet der huden har stukket ut fra kostymet. FanTom - helten som han er - har løsningen, og ber Therese smøre masse body lotion. Resultatet gjenstår å se.

Helt til sist:

Dagens lekse: Ikke la deg lure av den herlige havbrisen heri San Francisco. Sola er like ivrig selv om det føles behagelig.

Hva nordmenn bør lære av amerikanerne: Størrelsen på shampooflasker: Her har de forstått at 250mL er for lite i en shampooflaske. Som tidligere nevnt: Size matters!

Hva amerikanerne bør lære av nordmenn: Kollektiv transport. I San Francisco er det faktisk er bra tilbud av dette, men det vi har vært tidligere har det vært heller dårlig.

Tenk på miljøet..

FanToms vise ord: Hvis menn ikke orker å shave leggene i sommer - den nye trenden, anbefaler jeg lange tights som skjuler det meste, men levner lite til fantasien.